Je bent hier:
Fotoalbum
Tweedaagse "Ter Helme"
16 en 17 september 2021

Stipt om 10 uur uur waren we met 13 Neos leden klaar voor een tocht van +/- 60 km door de Westvlaamse polders. Bij prachtig weer reden we aan een gesapig tempo naar Diksmuide. Onderweg konden we genieten van het uitgestrkte vlakke landschap  en van de zware geploegde klei die lag te glimmen in de zon. Onderweg zagen we ook de overblijfels van de gruwelijke oorlog 14-18. Na de lunch kort bezoekje aan Diksmuide en de Ijzertoren waarna onze tocht verder ging richting Veurne.. Dat was onze laatste stop voor die dag. Na genoten te hebben van een drankje, ijsje ,pannekoek of iets anders reden we terug via de polder en stukje duinen naar onze verblijplaats. Een mooie gezellige rit.

Bij aankomst werd onze groep nog uitgebreid met 2 Neos leden zodat we met 15 konden aanschuiven voor het diner. De volgende dag stond eerst een wandeling door de duinen met gids op het programma. Een leuke wandeling waarbij er zoveel te vertellen viel over de fauna en flora van onze duinen. Het bracht Eric op het idee om zijn lenigheid nog eens te demonstreren om zowel voor als achterwaarts over een wandelstok te springen.

Na de lunch zijn we gestart voor een fietstocht van 40km richting Mannekensvere , Slijpe en Leffinge. Bij terugkeer bleek de veerboot om de monding van de Ijzer over te steken buiten gebruik waardoor we nog een ommetje moesten maken om terug op onze eindbestemming aan te komen. Uiteindelijk kwamen we om 18.00 uur na 50 km terug aan in "ter Helme" .Tijd om afscheid te nemen  en tevreden huiswaarts te keren.

Ter Helme is qua verblijf een aanrader. Comfortable kamers en een goed restaurant voor een betaalbare prijjs.

Op naar onze volgende fietstocht op dinsdag 21 septemer om 10.00 uur met vertrek vanuit Maldegem.